Lugnet efter stormen

Denna helg har präglats av stress vilket resulterat i att mina "dubbla hjärtslag" har varit på visit. Mindre trevligt vill jag lova.

Tog en välbehövlig paus i mitt essäskrivande i går kväll och åkte på 25-årsfest i Nacka vilket var väldigt roligt. Därefter har jag varit förföljd av motgånger känns det som.  Det började med att nattbussen inte kom som den skulle. Sista går 03.45 och jag satt i en busskur på Klarabergsgatan och väntade i över en timme. Halv fem (!) kom den tillslut efter att två killar ringt till SL och efterlyst den.

Var hemma ca halv 6 på morgonen och däckade i sängen framför Greys anatomy med min obligatoriska popcornskål. Vaknade kl 11 och fick panik eftersom klockan visade sig vara 12. Det här var verkligen inte den bästa helgen att förlora en timme på! Stressade klart med min essä som förmodligen blev det sämsta jag någonsin skrivit och sedan sprang jag (eller tja, hoppade) till pendeln.

Mötte upp Tobias vid Universitetet och vi skrev ut våra essäer. Helt sjukt att vi var tvungen att åka ända dit vara för att skriva ut! När jag får tid ska jag investera i en skrivare.

Därefter kunde jag äntligen lugna ner mig lite. Vi åkte in till centralen och käkade på min favoritrestaurang Bamboo city så nu är jag mätt och belåten. Lite FÖR mätt dock... Nu ska jag gå till gymmet en sväng och träna benet lite och sedan blir det sängen. Tror jag sovit lite drygt fyra timmar i natt :(


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0