Nyskapande idioti

Har länge varit nyfiken på Bröllopsfotografen i och med de fina recensionerna så jag skickade iväg pappa till affären för att hyra den i dag. Efter tio minuter satt vi och vred och i soffan, jag och mamma. Filmen hade nämligen en oerhört jobbig berättarröst som beskrev i detalj hur folk såg ut och vad de gjorde vilket fick oss att känns oss välidgt dumma i huvudet och väldigt irriterade.

 

Jag tänkte att Malmros förmodligen efterapat Josef Fares film ZoZo som även den plågar sina åskådare med en enträgen, intetsägande voice over. Det är säkert något nytt berättartekniskt, konstnärligt grepp som får Sveriges filmkritiker att hoppa av lycka och genast placera alstret i guldbagge-facket samtidigt som befolkningen rynkar på näsan. Ja, så tänkte jag.

Så vi genomled den 108 minuter långa Bröllopsfotografen med sitt jobbiga, idiotförklarande kommentatorspår och jag tänkte, åter igen, att det här är ingenting jag någonsin kommer att rekommendera till någon.

När det äntligen var slut hoppade filmen tillbaka till menyn och vi ser att vi har sett hela jävla rullen med SYNTOLK! Tack pappa! ;-)

I morgon ska jag titta på ZoZo igen och hoppas jag slipper känna mig som en stor jubelidiot!


Kommentarer
Postat av: Berglund

hahahahahahahahahahahahahaha

detta ska jag aldrig glömma :D

filmen ger en extrem insikt i varför alla i värmland håller på färjestad... snacka om trångsynta.

Citat från mamman i filmen: "men staten får ju fixa hit ngt annat, eller annars får gå vi på bidrag" :D

2010-03-06 @ 11:41:21
Postat av: Frida

haha, ja du kan tro att vi skrattade gott när vi insåg pappas lilla misstag. Det var nästan så att vi satte oss och tittade på den en gång till...

2010-03-06 @ 15:02:08
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0