Livets goda ting

När jag i morse fick ett sms från AK som skrev att hon var sjuk och tyvärr inte kunde komma hit i helgen kändes det som om all världens besvikelse slagit sig till ro på mina axlar. Jag är en planeringsmänniska ut i fingerspetsarna och när saker inte går som jag vill eller om mina planer omkullkastas så blir jag nästan lite panikslagen. Vissa skulle nog kalla mig en aning manisk. Eller varför inte kontrollfreak?

Andas andas.... Det gäller att inte gräva ner sig och tappa greppet om tillvaron. Det gör ingen gladare och den enda som mår dåligt är du själv. Jag har lovat mig själv att försöka plocka fram det positiva i tillvaron. Ta tillvara livets goda ting och göra det bästa av situationen.

Och det gjorde jag.

Alltså.
Positiva saker med inställt AK-besök:

1. Jag kan åka till Örebro och hälsa på Sofie i stället vilket jag också planerar att göra. På lördag.
2. Jag kan dega ner mig hemma i min soffa i morgon kväll och äta popcorn och titta på "Skönheten och odjuret" som damp ner i brevinkastet i går.
3. Jag kan delta i hela företagsdagen i morgon.
4. Jag kan se fram emot ett AK-besök om några veckor i stället :)

Positiva saker överlag:
1. Jag bor i världens finaste lägenhet.

2. Skandiabanken har höjt räntan så nu är den högre än när jag band min ränta!

3. Jag lyckades skruva ihop mitt nya skoställ alldeles själv! Jag behövde inte ens ringa pappa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0