Snacka om bortkastat

Dagens sjukvård... Vad säger man? Hade tid hos Carema vid Gullis klockan ett. Fem minuter senare och 150 kronor fattigare står jag på gatan utanför kliniken snopet stirrande på ett recept på medicin mot magkatarr och tänkter på vilken oerhört trevlig sushilunch jag kunnat avnjuta för de pengarna. En sushilunch som jag sedan skulle avrunda med ett besök på apoteket för införskaffande av en RECEPTFRI katarr-medicin. Sådan ska vara riktigt bra har jag hört. Nej, jag är inte alls bitter.

Hemma. Mätt av omelett (haha) och i annonsmakartag. Därefter blir det en promenad in till stan för en fikadejt med underbara Matilda som jag inte träffat sedan i somras. Ni kan ju roa er med lite bilder från lördagens partaj i Nacka :)

  

  





Kommentarer
Postat av: Sofie

Men Frida, sjukvården ska ju vara gratis för alla under 25 år.. ny lag från 1 april (tror jag det va) hur kunde din doktor missa det?

Kram

2011-04-14 @ 18:43:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0