Utmaning

När jag inte förstår eller inte kan saker på en gång så händer det oftast att jag ger upp utan att egentligen ha försökt. Om det trots allt faller sig så att jag verkligen MÅSTE försöka så får jag lätt panik. Jag har upplevt många sömnlösa nätter då jag legat och oroat mig över skolarbeten som visat sig vara en riktig piece of cake när jag väl lyckats skaka av mig paniken och ta tag i det hela.

I dag ska jag göra någonting jag aldrig tidigare har gjort: Jag ska göra ett bokomslag! Instruktionerna med termer som bara folk inom bokbranschen kan tänkas förstå får min hjärna att skrynklas ihop till en blöt, illaluktande disktrasa och hjärtat att slå knut på sig själv i bröstkorgen.

Det gäller bara att andas. Långsamt. Blunda och andas. Andas och blunda. Hur svårt kan det vara? Jag är ju egentligen inte dum. Fastän jag är rätt blond ibland...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0