What a mess...

... I mitt huvud för tillfället. I mitt hjärta och i mina tankar. Sakta men säkert har jag plockat fram disktrasan och börjat torka. Krossat alla glasflaskor med en skräll i diskhon, samlat ihop skärvorna och kastat dem. Självklart drack jag upp spriten först!

Jag famlar efter lösa trådar att knyta ihop. Med varandra och med andra människors. Relationer tror jag det kallas. Med främmande saker, med spännande saker. Med saker som skrämmer vettet ur mig men ändå får det att pirra härligt i kroppen.

Jag skrattar åt andras olycka för det får mig att må bättre. Kanske är jag en dålig människa. Förlåt i sådana fall. Jag sitter apatisk i soffan och stirrar in i dataskärmen. Tänker att jag kanske borde gör någonting vettigt.

(Typ städa upp i mitt huvud, eller åtminstone torka bordet rent från mosade jordgubbar och skrumpna limeklyftor.)

Whatever...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0